جاذبه های گردشگری دبی

يکشنبه 27 خرداد 1397
14:49
دینا

جاذبه های گردشگردبی یکی از مقاصد گردشگری گرمسیری، در امارات متحده‌ی عربی است و از آنجا که به ایران هم نزدیک است، معمولا به عنوان محلی برای گذراندن تعطیلات در فصول سرد سال یا نوروز مورد استقبال ایرانیان واقع شده است. این شهر سرشار از بیابان‌های وسیع و زیباست که امروزه با وجود ساختمان‌های مرتفع، معماری مدرن و مراکز خرید مجلل، به یکی از امیرنشینان مهم، و بندری برای تجارت و گردشگری تبدیل شده است.

دبی یکی از مقاصد گردشگری گرمسیری، در امارات متحده‌ی عربی است و از آنجا که به ایران هم نزدیک است، معمولا به عنوان محلی برای گذراندن تعطیلات در فصول سرد سال یا نوروز مورد استقبال ایرانیان واقع شده است. این شهر سرشار از بیابان‌های وسیع و زیباست که امروزه با وجود ساختمان‌های مرتفع، معماری مدرن و مراکز خرید مجلل، به یکی از امیرنشینان مهم، و بندری برای تجارت و گردشگری تبدیل شده است. بسیاری از افراد، برای انجام معاملات بزرگ، سرگرمی و استفاده از امکانات رفاهی طبیعی مانند ساحل زیبا و آفتاب تابان، از سراسر دنیا به این شهر سفر می‌کنند. همراه ما باشید، در این نوشته تصمیم گرفته‌ایم جاهای دیدنی دبی و بهترین مکان‌های اقامت در این شهر را به شما معرفی کنیم، شاید بعد از مطالعه‌ی این مقاله، دبی یکی از گزینه‌های شما برای سفرهای نوروزی‌تان باششما می‌توانید در این شهر توریستی-تجاریِ مهم، هرنوع جاذبه‌ای را که به آن علاقه دارید پیدا کنید. از برج‌های سربه‌فلک‌کشیده و مراکز خرید بزرگ و پرزرق‌وبرق و سواحل زیبا گرفته تا آکواریوم‌های جذاب که شگفتی‌های جهان زیر آب را به نمایش می‌گذارند. مراکز فرهنگی، تاریخی و سنتی این شهر پیشینه‌ی فرهنگی مناطق بومی امارات را در کنار مدرنیته‌ی به‌سرعت در حال پیشرفت این منطقه به نمایش می‌گذارند.

جاهای دیدنی دبی ۱. برج خلیفه (Burj Khalifa)


برج خلیفه یکی از برجسته‌ترین سازه‌ها و جاهای دیدنی دبی است که با ۸۲۹ متر ارتفاع، مرتفع‌ترین آسمان‌خراش جهان و مشهورترین مکان در شهر دبی شناخته می‌شود. ساخت این برج در سال ۲۰۰۴ شروع شد و در سال ۲۰۱۰ به پایان رسید. بالا رفتن از این برج بلند و دیدن مناظر شهر دبی از طبقه‌ی صد و بیست و چهارم (سکوی مشاهده‌ی بیرون برج) این سازه‌ی غول‌پیکر برای هر گردشگری جذابیت‌های خاص خود را دارد.

شما می‌توانید از بالای این آسمان‌خراش شاهد مناظر زیبای شهر دبی از ارتفاعی بسیار بالاتر از سطح معمول باشید. آسانسور فوق پرسرعت این برج شما را تا جایی بالا خواهد برد که در یک گردش ۳۶۰ درجه بتوانید از یک طرف نمایی‌ از بیایان‌های وسیع امارات و از سمت دیگر اقیانوس را تماشاگر باشید. نمای شهر دبی از بالای این ساختمان مرتفع چنان جذاب است که این برج شب‌ها اغلب پذیرای عکاسانی است که علاقه‌ی زیادی به ثبت و ضبط تصاویر جذاب از این امیرنشین مدرن دارند.

توصیه می‌کنیم برای آنکه بتوانید به بالاترین نقطه‌ی این برج بروید و با محدودیت انتخاب روبه‌رو نشوید، بلیط ورودی برج خلیفه را به‌موقع تهیه کنید. مخصوصا اگر برای آخر هفته قصد بازدید از بزرگ‌ترین آسمان‌خراش دنیا را دارید.

در زمین پشت برج خلیفه، تفرجگاهی زیبای با پیاده‌رویی وسیع دورتاردور برج را فرا گرفته است. این محوطه‌ دریاچه‌ای با آبنما و فواره‌های شگفت‌انگیز دارد که هر روز در زمان‌های معین تصاویر جذابی از بازی نور و آب را برای گردشگران زیادی که به برج خلیفه و محوطه‌ی اطراف آن می‌آیند، به نمایش می‌گذارد.

تبلیغات
خرید بلیط هواپیما
برج خلیفه در مرکز شهر دبی و در خیابان شیخ زاید واقع شده است و ورودی آن در داخل دبی‌مال قرار گرفته است.

۲. دبی‌مال (Dubai Mall)


دبی‌مال به عنوان یکی از برترین مراکز خرید جهان و ازجمله جاهای دیدنی دبی شناخته می‌شود. خوب است بدانید که این مرکز خرید بزرگ، مسیر ورود شما به برج خلیفه و آکواریوم دبی نیز هست.

دوستان عزیزم اگر شما جزو گروهی هستید که از یک مرکز خرید انتظاری بیش از مجموعه‌ای پر از مغازه‌های رنگارنگ دارید، باید بگوییم که راه را درست آمده‌اید، چون دبی‌مال یک زمین اسکیت روی یخ، محوطه‌ی بازی و همین‌طور سینمایی مجهز هم دارد. با وجود فروشگاه‌های مجلل و انواع و اقسام رستوران‌ها، خرید و غداخوردن در این مرکز خرید منحصربه‌فرد هرگز متوقف نمی‌شود. می‌توانید مطمئن باشید که با ورود به این سرزمین جذاب تقریبا همیشه شاهد اجرای انواع موسیقی‌های زنده و همینطور نمایش مد خواهید بود. اگر قصد سفر به دبی و خرید از این مرکز خرید منحصربه‌فرد را دارید باید بدانید که معروف‌ترین جشنواره‌های خرید دبی‌مال در فصل زمستان در ماه‌های ژانویه و فوریه و در تابستان در ماه‌های اوت و جولای در جریان است.

دبی‌مال در مرکز شهر دبی، در بزرگراه شیخ زاید قرار دارد.

۳. موزه‌ی دبی (Dubai Museum)


موزه‌ی دیدنی دبی که به عنوان یکی از مراکز توریستی پربازدید و یکی از جاهای دیدنی دبی شناخته می‌شود، در سال ۱۹۷۱ در قلعه‌ی فهیدی دایر شده است. این قلعه که در سال ۱۷۸۷ برای دفاع از شهر بنا شده است، دیوارهایی با بلوک‌های مرجانی سنتی دارد که با ملات آهکی به هم چفت شده‌اند. طبقه‌ی بالای این قلعه با تیرهای چوبی پشتیبانی می‌شود و سقف آن ترکیبی از ساقه‌های نخل خرما و ملات گچ و خاک است. از آنجا که این ساختمان بسیار قدیمی و استراتژیک بوده است، مدت‌ها به عنوان محل سکونت حاکمان، محل استقرار نیروهای حکومتی همچون زندان یا پادگان استفاده می‌شده است. این بنا در نهایت در سال ۱۹۷۱ بازسازی شد و به موزه‌ی دبی اختصاص یافت. البته این موزه مجددا به‌صورت گسترده‌تری در سال ۱۹۹۵ مرمت شد و اکنون به عنوان مهم‌ترین و برترین موزه‌ی دبی شناخته می‌شود.

در مدخل این موزه، نقشه‌ی قدیمی امارات در معرض دید عموم قرار دارد که تاریخ این سرزمین را از زمان شکل‌گیری آن تا بعد از کشف نفت به نمایش می‌گذارد. تصاویر رنگی و جذابی که در این موزه مشاهده خواهید کرد، همراه با مدل‌هایی که زنده به نظر می‌رسند و صدا و جلوه‌های ویژه، باعث می‌شوند تا تصویر جالبی از زندگی مردم قبل و بعد ازکشف نفت در ذهن‌تان مجسم کنید.

در حیاط این قلعه می‌توانید نمونه‌ی قایق‌ها و خانه‌های سنتی اماراتی را که با شاخ وبرگ نخل بنا شده‌اند، به همراه بادگیرهای سنتی این منطقه مشاهده کنید. در سالن سمت راست این موزه مجموعه‌ای از تسلیحات نظامی قدیمی و در سالن سمت چپ آلات موسیقی این منطقه به چشم می‌خورند. در طبقه‌ی زیرین این قلعه تصاویر جذابی از زندگی سنتی مردم امارات قدیم، مثل نحوه‌ی صید ماهی و شیوه‌ی زندگی کویرنشینان و همین‌طور مصنوعات دست‌ساز سفالی که از حفاری گورهای ۳ تا ۴ هزار ساله‌ی سایت باستانی آل‌قصی به دست آمده‌ است، در معرض دید عموم قرار دارند.

این موزه در منطقه‌ی فهیدی، خیابان فهیدی قرار دارد.

۴. بستکیه (Bastakia)


محله‌ی قدیمی بستکیه، که در مجاورت محله‌ی فهیدی و در قرن نوزدهم ساخته شده است، یکی از جاهای دیدنی دبی و محل زندگی تجار و متمولین ایرانی اهل بستک (استان هرمزگان) بوده است که عمدتا تاجر مروارید و منسوجات مختلف بوده‌اند. این تجار به‌خاطر معاملات آزادشان در دبی تمایل داشتند که در منطقه‌ای سکونت داشته باشند که دسترسی آسانی به شهر داشته باشد.

بستکیه در منطقه‌ی شرقی بُر دبی و در مجاورت خور دبی با دیوارهای پوشیده از بلوک‌های مرجانی و ملات آهک ساخته شده است. خوشبختانه بسیاری از دیوارهای خانه‌های این محله که بر فراز آنها بادگیرهای سنتی قرار دارد، هنوز کاملا سالم هستند. همانطور که می‌دانید این بادگیرها هم مثل بادگیرهای سنتی مناطق کویری ایران، نه‌تنها در حکم کولرهای طبیعی عمل می‌کردند بلکه ابزاری برای تهویه‌ی مطبوع هوا نیز به شمار می‌رفته‌اند. البته همانطور که گفتیم این محله‌ی قدیمی مکان سکونت ایرانیان مهاجر بوده است، پس به احتمال زیاد این عناصر معماری با الگوی بادگیرهای سنتی خودمان بنا شده است.

تزئینات معماری این منطقه با معماری سنتی امارات کاملا تفاوت دارد. اما کوچه‌های باریک این محله‌ نشان‌دهنده‌ی تاریخ کهن و زمانی فراتر از تاریخ دبی قدیم است. یکی از مهم‌ترین گالری‌های هنری دبی به نام گالری مجلس که معمولا میزبان آثار هنری برتر و هنرمندانی از اقصی نقاط دنیاست در این منطقه قرار دارد. می‌توانید در این گالری مدل‌های جذابی از سرامیک‌های عربی و اسباب و وسایلی را که در برج‌های بادگیر مورداستفاده قرار می‌گیرند، مشاهده کنید. گالری دیگری به نام XVA Gallery نیز با مجموعه‌ای از آثار هنری معاصر در یکی از ساختمان‌های تاریخی این محله قرار دارد.

همانطور که پیش از این هم گفتیم بستکیه در بُر دبی و محله‌ی فهیدی واقع شده است.

۵. خانه‌ی شیخ زاید آل مکتوم (Sheikh Saeed Al-Maktoum)


شیخ سعید آل مکتوم از سال ۱۹۲۱ تا ۱۹۵۸ حاکم دبی بوده است و پدربزرگ حاکم فعلی امارات است. محل زندگی سابق او بازسازی و هم اکنون یکی از موزه‌های شهر دبی و نمونه‌ی منحصربه‌فردی از معماری عربی است.

بنای اصلی این خانه در سال ۱۸۹۶ توسط پدر شیخ سعید به‌گونه‌ای طراحی و ساخته شد که او بتواند از ایوان‌ها و غرفه‌های مشرف به دریا فعالیت کشتی‌هایش را زیر نظر داشته باشد. هرچند متأسفانه ایوان‌های اصلی از بین رفته‌اند، اما این خانه دوباره در همان مکان و از روی مدل اصلی با ترکیبی از درهای تراشیده‌شده از چوب ساج، پنجره‌های پوشیده با لته‌های مشبک و بادگیرهای گچیِ مزین‌شده با طرح گل و نقوش هندسی، ساخته شد. این خانه همانند اکثر خانه‌های مناسب برای آب‌و‌هوای کویری، دارای ۳۰ اتاق در اطراف حیاطی مرکزی با بادگیرهای برافراشته است.

داخل موزه نمایشگاهی از تصاویر و اسناد تاریخی همراه با عکس‌های قدیمی مربوط به سال‌های ۱۹۴۸ تا ۱۹۵۳ از شهر دبی وجود دارد. بخشی از این موزه به تصاویری از دریانوردی، ماهیگیری، صید مروارید و ساخت قایق اختصاص دارد. در جای جای این ساختمان، نوشته‌ها، سکه‌های قدیمی، نقشه‌ها و تمبرهایی نگهداری می‌شوند که روند توسعه‌ی امارات را نشان می‌دهند. در جوار این ساختمان خانه‌ی شیخ عبید بن تانی که نمای داخلی سنتی آن بازسازی شده است، وجود دارد.

موزه‌ی شیخ سعید آل مکتوم در بر دبی، بزرگراه الخلیج قرار دارد.

۶. خور دبی (Dubai Creek)


درواقع خور دبی این شهر را به دو بخش دیره در شمال و بُر دبی در جنوب تقسیم می‌کند. آنچنان که از تاریخ شهر برمی‌آید، این منطقه عنصر بانفوذ و قدرتمندی در رشد شهر دبی محسوب می‌شود، چون اولین چیزی که مهاجران این منطقه را به خود جذب می‌کند، ماهیگیری و صید مروارید در خور دبی است. هرچند دوران مدرن شهر دبی مربوط به استقرار قبلیه‌ی بنی یاس در این منطقه است، اما وجود روستاهای کوچک و پا گرفتن آنها در حاشیه‌ی خور دبی به ۴۰۰۰ سال قبل برمی‌گردد.

گمرک داو که محل بارگیری کشتی‌ها بود در امتداد ساحل خور دبی در شمال پل آل‌ مکتوم قرار دارد که هنوز هم لنج‌های آن که نزدیک به ۱۰۰ سال عمر دارند، برای تجارت‌های کوچک در سراسر خلیج مورداستفاده قرار می‌گیرند. می‌توانید در این منطقه شاهد بارگیری و تخلیه‌ی بار از این لنج‌ها باشید. اکثر ملوانان، توریست‌هایی را که به این منطقه می‌آیند، به بازدید از داخل لنج‌ها دعوت می‌کنند و این تجربه می‌تواند بسیار جذاب باشد، چرا که با بازدید از داخل این لنج‌ها می‌توانید با شیوه‌ی زندگی دریانوردی سنتی این منطقه آشنا شوید.

معمولا کشتی‌ها برای تجارت، از این بارانداز راهی کویت، ایران، عمان، هند و شاخ آفریقا می‌شوند. این منطقه درواقع بخشی باقیمانده از اقتصاد سنتی امارات است که هنوز هم در جریان است و گردش در آن می‌تواند تجربه‌ی جذابی باشد.

جذابیت دیگر این منطقه مربوط به سواری با لنج‌های سنتی است که به عنوان کشتی تفریحی، توریست‌ها را به سمت دیگر خور دبی جابه‌جا می‌کنند. اگر دوست داشته باشید می‌توانید سوار قایق‌های چوبی کوچک موسوم به عبره (Abra) شوید و از بارانداز خور دبی به ساحل دیره بروید.

۷. مسجد جمیرا (Jumeirah Mosque)


خیلی‌ها معتقدند که مسجد جمیرا زیباترین مسجد دبی است. این مسجد یکی از آثار خوب معماری اسلامی و کپی دقیقی از مسجد الازهر (Al-Azhar) قاهره و البته ۸ برابر بزرگ‌تر ازاین مسجد است. مسجد جمیرا در اواسط دوران خلافت فاطمیان ساخته شده است و دو مناره‌ با تزئینات سنگی ظریف دارد که مخصوصا شب‌ها وقتی با نورافکن‌ روشن می‌شوند، بسیار زیبا و دیدنی هستند.

خوب است بدانید که مرکز فرهنگی شیخ محمد بن رشید همه روزه به‌غیراز جمعه‌ها ساعت ۱۰ صبح، به منظور شناساندن فرهنگ اسلامی، تورهایی را که شامل برنامه‌های فرهنگی، کلاس‌های زبان عربی و سخنرانی‌های مذهبی هستند، در این مسجد برگزار می‌کند. این مسجد در بزرگراه جمیرا واقع شده است.

۸. دیره (Deira)


مجموعه‌ بازارهای دیره در شمال خور دبی قرار گرفته‌اند و هرکدام از دالان‌های آن معرف ملیت‌هایی است که در دبی زندگی و تجارت می‌کنند. همانطور که گفتیم، همچنان که در ساحل دبی شاهد لنج‌هایی قدیمی هستید که در حال بارگیری هستند می‌توانید هتل‌ها، بانک‌ها و ساختمان‌های مدرن دبی را در پس‌زمینه مشاهده کنید.

بازار طلای دیره به عنوان بزرگترین بازار طلای جهان و بزرگ‌ترین بازار مسکوکات سنتی از نظر مسافران شناخته می‌شود.

از بازار ادویه‌ی دیره هرنوع ادویه‌ای که فکرش را بکنید می‌توانید بخرید. بسته‌های کندرهندی، زیره، پاپریکا، زعفران، سماق و آویشن در کنار انواع عود و گلاب و انواع بخور را می‌توانید از بازار ادویه‌ی دیره تهیه کنید.

اگر شما هم مانند من علاقه‌ی زیادی به بازارهای محلی دارید توصیه می‌کنم بازار ماهی فروشان دیره را از دست ندهید. هرچند این بازار بیشتر پاتوق محلی‌هاست تا توریست‌ها، اما تجربه‌ی جذابی برای علاقه‌مندان به غذاهای دریایی به شمار می‌آید.

یادتان باشد که اگر به تجربه‌ی آثار فرهنگی هر منطقه‌ علاقه دارید، دو اثر معماری قابل‌ملاحظه در این محل را از دست ندهید. اولین اثر خانه‌ی موروثی یک تاجر مروارید ایرانی است که در سال ۱۸۹۰ ساخته شده است و بعدها شیخ احمد بن دلموک (معروف به مروارید تجار اماراتی) در آن سکونت گزید و امروزه می‌توانید با بازدید از آن زندگی یک خانواده‌ی سنتی را تجربه کنید. دومین اثر مدرسه‌ی الحمدیه، قدیمی‌ترین مدرسه‌ی دبی است که در سال ۱۹۱۲ ساخته شده است و هم اکنون به موزه‌ی آموزش فرهنگ عامه تبدیل شده‌ است.

۹. بزرگراه شیخ زاید (Sheikh Zayed Road)


بزرگراه شیخ زاید درواقع اصلی‌ترین شاهراه شهر دبی است. این بزرگراه بسیار وسیع، ۸ باند عبوری دارد و در امتداد آن دیوار بلندی از جنس شیشه، کروم و استیل کشیده شده است.

اصلی ‌ترین جاهای دیدنی دبی در حد فاصل میدان تا اولین تقاطع این بزرگراه قرار دارند و آسمان‌خراش‌های بلند و مرکز خریدهای معروف دبی در امتداد مسیر این بزرگراه هستند. مرکز تجارت جهانی هم که جزو همین آسمان خراش‌های مشرف به بزرگراه شیخ زاید است، در بالاترین طبقه‌ی خود سکویی دارد که تماشای مناظر از آنجا از برج خلیفه هم ارزان‌تر در می‌آید.

پارک موزه‌ی طلا و الماس با ۱۱۸ کارگاه جواهرسازی و۳۰ فروشگاه نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی دبی در بزرگراه شیخ زاید است که دوستداران جواهرات برای خرید از آن بازدید می‌کنند.

این بزرگراه در مرکز شهر دبی قرار دارد.

۱۰. دهکده‌ی میراث و غواصی دبی (Heritage and Diving Village)


از آنجا که دبی شهری ساحلی است، میراث فرهنگی و معماری حاشیه‌ی دریای این شهر در منطقه‌ای موسوم به دهکده‌ی میراث و غواصی دبی در معرض دید عموم قرار دارد. در این منطقه می‌توانید، نمایش‌هایی به عنوان بازسازی مراحل صید مروارید و ساخت لنج را که درواقع پیشینه‌ی تاریخی اقتصاد دبی هستند، مشاهده کنید.

این دهکده درواقع تقلیدی از زندگی بادیه‌نشینان و ساکنین روستاهای ساحلی با خانه‌هایی به سبک ایرانی، قهوه‌خانه و یک بازار سنتی کوچک با کارگاه‌های سفالگری و بافنده‌گی است.

در این دهکده از ماه اکتبر تا آوریل موسیقی و رقص محلی اجرا می‌شود و بازدیدکنندگان می‌توانند از متخصصین طب سنتی این محل درباره‌ی انواع داروهای سنتی پرس‌وجو کنید.

این دهکده در منطقه‌ی بُر دبی قرار دارد.

۱۱. آکواریوم دبی (Dubai Aquarium)


آکواریوم‌ دبی یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی دبی با ۱۴۰ گونه‌ی دریایی است که به‌صورت معلق در طبقه‌ی همکف بازار دبی قرار دارد. هرچند این منظره را می‌توانید به‌صورت رایگان از مرکز خرید دبی تماشا کنید، اما اگر از ورودی باغ وحش زیر آب وارد شوید می‌توانید راحت در تونل‌های آکواریوم قدم بزنید.

ویژگی‌های تفریحی مختلف این آکواریم مانند غواصی، قایق‌های شیشه‌ای و قفس‌های شیشه‌ای محافظت‌شده که می‌توانید با آنها داخل آب را بگردید، دید دقیق‌تری نسبت به زندگی زیر دریا برایتان به ارمغان می‌آورند. در این میان قایق‌های کف شیشه‌ای محبوب‌ترین وسیله برای بازدیدکنندگان هستند.

این آکواریم در بزرگراه شیخ زاید و داخل دبی‌مال واقع شده است.

۱۲. برج‌العرب (Burj al-Arab)


برج‌العرب یکی دیگر از جاهای دیدنی دبی و بلندترین هتل جهان است که با ارتفاع ۳۲۱ متر در جزیره‌ای مصنوعی که به منظور احداث همین هتل در خط ساحلی دبی به وجود آمد، ساخته شده است. این برج، طرحی شبیه به بادبانی برافراشته بر دکل یک کشتی عربی را دارد و در شب، نمای خارجی آن با رقص نورهای رنگی روشن می‌شود. این برج با لوکس‌ترین سوئیت‌ها با قیمت شبی بیش از ۱۵۰۰۰ دلار به عنوان یکی از گران‌ترین هتل‌های جهان شناخته می‌شود.

برای آنهایی که کارت‌های اعتباری نامحدودی دارند، لذت بردن از شامی هیجان‌انگیز در رستوران زیر آب المحاره در این برج می‌تواند تجربه‌ی یک ولخرجی تمام عیار باشد. این رستوران از کف تا سقف با پنل‌های شیشه‌ای پوشانده شده است و شما می‌توانید در تمام مدتی که در حال میل کردن غذا هستید، شاهد مناظر زیر دریا باشید. برای ناهار هم می‌توانید ازخوردن غذا در رستوران دیگر این هتل که رستورانی با سبک کالیفرنیایی است لذت ببرید. توصیه می‌کنیم که حتما برای صرف چای نیمروزی در بار اسکای ویو که در طبقه‌ی بیست و هفتم این هتل قرار دارد و منظره‌ی پانورامایی از شهر را به شما ارائه می‌دهد، میزی رزرو کنید.

این هتل در بزرگراه جمیرا واقع شده است.

۱۳. ساحل جمیرا (Jumeirah Beach)


ساحل جمیرا که مانند یک نوار سفید شنی زیبا در کناره‌ی دریا کشیده شده است، معمولا اولین مقصد ساحلی توریست‌های دبی است. از آنجا که در این ساحل زیبا هتل‌های زیادی قرار دارند، این ساحل به یکی از جاهای دیدنی دبی و ازجمله مکان‌های اقامتی محبوب گردشگران تبدیل شده است.

این ساحلِ کاملا شناخته‌شده، امکانات رفاهی بسیاری ازجمله صندلی‌های حمام آفتاب، رستوران‌ها و مراکز ورزش‌های آبی دارد و امکانات ورزش جت اسکی را برای شما فراهم می‌کند.

از طرفی می‌توانید از غرفه‌ی ام‌الشیف که در چند قدمی ساحل قرار دارد بازدید کنید. این بنا که در سال ۱۹۵۵ به عنوان اقامتگاه تابستانی شیخ رشید بن سعید آل مکتوم، از بلوک‌های مرجانی و گچ و با دکوراسیونی الهام‌گرفته از طبیعت ساخته شد، درک بهتری از شیوه‌ی زندگی پرطرفدار حاکمان دبی را برایتان فراهم می‌کند. باغ این بنا دارای سیستم آبیاری عربی و نخل‌های برافراشته‌ی خرماست.

این ساحل در حاشیه‌ی بزرگراه جمیرا قرار دارد.

۱۴. مرکز خرید امارات ( Mall of the Emirates)


مرکز خرید امارات یکی از مشهورترین مراکز خرید و جاهای دیدنی دبی با امکان اسکی در یک پیست اسکی مصنوعی بزرگ و مجهز است. این پیست اسکی دارای زمین شیب‌دار، تله‌کابین و پنگوئن‌ است و همیشه در دمای منفی ۴ درجه‌ی سانتیگراد نگهداری می‌شود. در این مرکز خرید، مجتمع سینمایی و مراکز تفریحی مجهز به امکانات مختلف برای بزرگسالان و کودکان وجود دارد. این مرکز خرید رستوران‌هایی با انواع غذاهای بین‌المللی دارد که شما می‌توانید از صرف غذاهای متنوع درحین خرید لذت ببرید.

این مرکز خرید در بزرگراه شیخ زاید قرار دارد.

۱۵. سرزمین ماجراجویی آی ام جی (IMG Worlds of Adventure)


این پارک که در نزدیکی دهکده‌ی جهانی قرار دارد، یکی از جاهای دیدنی دبی است که جاذبه‌های زیادی برای کودکان و بزرگسالان دارد. قسمتی از این پارک وسیع به شخصیت‌های ماروِل (Marvel)، و بخش‌های دیگر آن به دایناسورها و شبکه‌های کارتونی مختلف اختصاص دارد و می‌تواند برای تمام افراد در هر رده‌ی سنی، جذاب باشد.

اگر به‌دنبال ماجراجویی هستید یا می‌خواهید خودتان را در خانه‌ی ارواح بترسانید، به کمک مرد عنکبوتی بروید یا ماجراجویی‌های خانوادگی انجام دهید، این مکان بهشتی تمام عیار است.

این پارک جادویی در بزرگراه شیخ محمد بن زاید قرار دارد.

۱۶. اُپرای دبی (Dubai Opera)


اگر می‌خواهید تجربه‌ای متفاوت از شب‌های دبی داشته باشید، حتما سری به اپرای دبی بزنید. این ساختمان به عنوان یکی از جاهای دیدنی دبی و مرکز اصلی فرهنگی و سرگرمی دبی در سال ۲۰۱۶ در قالب سازه‌‌ای مدرن در مرکز این شهر ساخته شد. این اپرا سالانه میزبان برنامه‌های متفاوتی مثل انواع تئاترهای موزیکال مشهور، کنسرت‌های موسیقی، اپرا، باله و تئاترهای کمدی است.

این سازه‌ی مدرن با ظرفیت ۲۰۰۰ نفر که شبیه به انحنای لنج‌های سنتی طراحی شده است، شیشه‌های سرتاسری و دیوارهای محکم و استواری دارد و یکی از نمادهای برجسته‌ی معماری مدرن دبی به شمار می‌رود.

این اپرا در بزرگراه شیخ محمد بن رشید واقع شده است.

۱۷. ساحل کایت (Kite Beach)


این ساحل طولانی و پوشیده از ماسه‌های سفید، در جنوب ساحل جمیرا قرار دارد و نه‌تنها مکان مناسبی برای حمام آفتاب است بلکه یکی از جاهای دیدنی دبی و ازجمله جاذبه‌های گردشگری برای کسانی است که علاقه‌مند کایت‌سواری، چتربازی و انواع ورزش‌های آبی هستند. در این ساحل می‌توانید با دیدن آموزش‌های مختلف و دریافت تجهیزات موجود، هم غواصی کنید و هم از کایت‌سواری لذت ببرید.

این ساحل در انتهای بزرگراه جمیرا قرار دارد.

۱۸. منطقه‌ی هنری السرکل (Alserkal Art District)


در خیابان السرکلِ دبی، منطقه‌‌ای صنعتی و قدیمی به نام القوز(Al Quoz) قرار دارد که برای تبدیل شدن به قطب هنری دبی در حال بازسازی است. درحال‌حاضر این منطقه مرکز مهم‌ترین گالری‌های هنری دبی، همچون گالری هنر سبز، گالری خط سوم و گالری ایام است. درحال‌حاضر بسیاری از گالری‌های نوپای این شهر هم در حال نقل مکان به این منطقه هستند.

معمولا برنامه‌های این مجموعه‌ی هنری، هم به هنرمندان بزرگ و بنام و هم به استعداد‌های جدید خاورمیانه اختصاص دارد. در این منطقه بوتیک‌های فشن و زیورآلات هم روی بورس هستند. رستوران‌های پاپ آپ، پاتوق‌های طراحان مد و سایر مکان‌های جذاب دیگر، این منطقه را از مکان‌های عادی متمایز کرده است.

همانطور که گفتیم، این محله در منطقه‌ی صنعتی القوز در خیابان آلسرکل واقع شده است.

۱۹. مجتمع تفریحی و سرگرمی دبی پارک اند ریزورت (Dubai Parks and Resorts)


در این مجتمع فرهنگی، تمام چیزهایی که برای سرگرمی نیاز دارید، در یک مکان جمع می‌شوند. فقط کافی است اراده کنید تا چیزی را که دوست دارید، تجربه کنید. این مجتمع یکی از جاهای دیدنی دبی است که سه پارک موضوعی جداگانه دارد؛ پارک موشِن‌گِیت‏ (Motiongate) که علاقه‌مندان به سینما، انیمیشن و دنیای هالیوود می‌توانند با ورود به این پارک به دنیای تخیل و فانتزی‌های سینمایی قدم بگذارند و داستان‌های شخصیت‌های هالیوودی را تجربه کنند.

بالیوود پارک ( Bollywood Parks)، این پارک به صنعت سینمای هند می‌پردازد و تمام دکوراسیون و وسایل آن برای علاقه‌مندان به سینمای هند طراحی شده است.

لگولند (Legoland)، این پارک اولین سرزمین لگو در خاورمیانه و هفتمین آن در جهان است. این پارک برای کودکان ۲ تا ۱۲سال طراحی شده است. آنها می‌توانند همراه با والدین خود تجربه‌ی جذابی در دنیایی پر از لگو داشته باشند.

مکان دیگری که ساخت آن در آینده در این محل پیش‌بینی شده است، پارک آبی لگولند نام دارد. ریور لند (Riverland) محل دیگری است که بین این سه پارک موضوعی با چندین غذاخوری و مراکز تفریحی بنا شده است و درواقع ورودی این سه پارک موضوعی است.

این پارک در منطقه‌ی جبل علی، بزرگراه شیخ زاید قرار دارد.

۲۰. پارک آبی آکواوِنچرآتلانتیس دبی (Aquaventure Waterpark)


پارک آبی آکواونچر دبی که در آتلانتیس پالم جمیرا ( جزیره‌ی مصنوعی معروف در دبی) قرار دارد، یکی از جاهای دیدنی دبی و مکان مناسبی برای خنک شدن بعد از چند روز خرید و گشت‌وگذار است. این پارک آبی که به نام پارک آبی آتلاتیس هم شناخته می‌شود، سرسره‌های آبی بسیار عالی و هیجان‌انگیزی دارد که از کیفیت یکسانی با همتایان جهانی خود برخوردار است. در این پارک آبی می‌توانید با سرسره‌ی طولانی آکواکوندا (Aquaconda) سرسره‌ سواری ۹مرحله‌ای هیجان‌انگیزی را تجربه کنید یا با کلاه زیر آب قایقرانی کنید.

در این پارک محل مناسبی برای سرسره سواری کودکان هم در نظر گرفته شده است. چنانچه درحین تفریح خسته شدید می‌توانید در ساحل ماسه‌ای سفید ۷۰۰ متری این مجموعه استراحت کنید.

برای گشت‌وگذار آسان در دبی، کجا اقامت کنیم؟
اگر تمایل دارید تا در جایی اقامت کنید که به مکان‌های توریستی و جاهای دیدنی دبی راحت‌ترین دسترسی را داشته باشید بهتر است مرکز این شهر را برای اقامت انتخاب کنید.

همانطور که پیش از این هم گفتیم؛ برج خلیفه، مرکز خرید دبی و آب‌نمای معروف آن که از برترین جاهای دیدنی دبی هستند در مرکز شهر قرار دارند. از طرفی طیف متنوعی از مغازه‌ها، رستوران‌ها و گالری‌های هنری در همین منطقه هستند.

اگر علاقه‌ی زیادی به ساحل، آفتاب و دریا دارید، خوب است بدانید که از برج خلیفه تا ساحل جمیرا (منطقه‌ی محبوب توریستی) فقط ۱۵ دقیقه با ماشین راه است.

حتما بخوانید: هاستل چیست؛ مزایا و معایب اقامت در هاستل و نکاتی که باید بدانید
هتل‌های ممتاز در مرکز شهر دبی
۱. هتل‌های لوکس
هتل قصر مرکز شهر دبی (Palace Downtown Dubai) در فاصله‌ی کمی از برج خلیفه، مرکز خرید و آب‌نمای دبی و بازار البحار قرار دارد که هتلی مجلل و با دسترسی‌های خوب به مرکز شهر است. هتل آرمانی ( Armani Hotel) در نزدیکی برج خلیفه است که با شکوه خاصی از مهمانانش استقبال می‌کند. برج‌العرب هتلی برای دوستداران تجربه‌ی زندگی لوکس در کنار دریاست که نماد دبی و یکی از مجلل‌ترین هتل‌های دنیاست. بیشتر بدانید : تور آلانیا

۲. هتل‌های متوسط
هتل رمادا مرکز شهر دبی (Ramada Downtown Dubai)، از این هتل تا برج خلیفه و مرکز خرید دبی فقط ۱۰ دقیقه پیاده فاصله است. این هتل قیمت نسبتا مناسبی هم دارد. هتل بوتیک منزل مرکز شهر دبی (Manzil Downtown Dubai) این هتل درست روبه‌روی ساحلی پر از مغازه و رستوران قرار دارد که طراحی آن به سبک عربی مدرن است، فاصله‌ی این هتل تا برج خلیفه به‌صورت سواره ۱۲ دقیقه است. هتل سافیتل (Sofitel) دبی هم هتل دیگری با نرخ متوسط است که در ساحل جمیرا قرار دارد و با سکونت در آن می‌توانید از پیاده‌روی در کنار ساحل لذت ببرید.

۳. هتل‌های ارزان
اگر باید حواس‌تان به دخل‌وخرج‌تان باشد، هتل ایبیس مرکز خرید امارات (Ibis Mall of the Emirates) که در کنار پیست اسکی دبی و مرکز خریدی به همین نام قرار دارد، گزینه‌ی مناسبی است. ویژگی دیگر این هتل نزدیکی آن به ایستگاه متروست، این هتل با ماشین فقط ۱۳ دقیقه تا برج خلیفه فاصله دارد. هتل دیگری به نام هتل ایبیس‌الرقه (Ibis Al Rigga) هم در نزدیکی مترو قرار دارد که اتفاقا به فرودگاه هم بسیار نزدیک است. اگر بیشتر دوست دارید در منطقه‌ی بومی، تاریخی و نوستالژیک دبی سکونت داشته باشید؛ هتل هُنری ایکس وی ای (XVA Art Hotel) در قلب منطقه‌ی بستکیه نیز خدمات مناسبی را ارائه می‌دهد.

نکات مهم در رابطه با بازدید از جاهای دیدنی دبی و استفاده از تورهای گردش در شهر
دیدن مناظر دبی : برای آنکه به‌سادگی بتوانید از جاهای دیدنی دبی دیدن کنید، مناسب‌ترین راه، استفاده از تورهای گشت‌وگذار نیمروزه در دبی است. این تورهای گردشگری شما را به معروف‌ترین جاهای دیدنی دبی ازجمله مسجد جمیرا، محله‌ی بستکیه، بازارطلای دیره و بازار ادویه هدایت می‌کنند. علاوه‌بر تورهای گردشگری شهری می‌توانید در تورهای سافاری در کویر هم ثبت نام کنید و از تجربه‌ی شترسواری، آموزش اسکی روی ماسه و باربیکیو در غروب آفتاب لذت ببرید.
پرواز بر فراز آسمان دبی: در دبی مکانی وجود دارد که می‌توانید برای دیدن مناظر زیبای این شهر از ارتفاع بالاتر، مشاهده‌ی منطقه‌ی نخل جمیرا (Palm Jumeirah) یا مجمع‌الجزایر مصنوعی جهان (The World) که به‌شکل نقشه‌ی جهان ساخته شده است، از یک پرواز ۱۵ تا ۲۵ دقیقه‌ای با هلیکوپتر بر فراز دبی لذت ببرید.
در ادامه بخوانید: کاهش استرس مسافرت با نکاتی که سفرتان را لذت‌بخش‌ می‌کند





[ بازدید : 102 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به dina1386 است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]