دیدنی های باتومی گرجستان | باغ ها و پارک ها

چهارشنبه 23 خرداد 1397
11:28
دینا

در میان پس زمینه ای از تپه های پیچیده در مه و در کنار امواج چشمنواز دریا می توان باتومی را دید. باتومی، شهری کوچک اما جذاب در کشور گرجستان است که به سبب امکانات تفریحی، به روز و جالب توجهش توانسته گردشگران بسیاری را جذب خود کند و عنوان پایتخت توریستی این کشور را به دست بیاورد. این شهر کوچک درست در کنار دریای سیاه و بر روی دامنه رشته کوه قفقاز قرار دارد و به همین دلیل از آب و هوای معتدل ساحلی بهره بسیار می برد. یکی از دلایل محبوبیت این شهر نیز آب و هوای دلپذیر و متغیرش می باشد، به طوری که در طی فصول گرم سال، اقامتگاه های ساحلی آن پر از گردشگر است و در طی فصول سرد سال و هوای برفی نیز از تعداد مسافرانش کاسته نمی شود.


وجود چنین آب و هوایی باعث شده تا در باتومی طیف جذابی از گیاهان و درختان توجهت را جلب کند. از لیلیوم بگیرید تا درختچه های ژاله و درختان دیگر. علاوه بر تفریحات آبی و ساحلی، وجه متمایز شهر باتومی با تفلیس، وجود فضاهای سبز و چشمنواز در محوطه شهری است، به گونه ای که قطعا یکی از جاذبه های پایتخت توریستی گرجستان، پارک ها و باغات آن است.

از همین رو در مطلب پیش رو به معرفی تمامی باغ ها و پارک های شهر باتومی پرداخته ایم و در باره هر یک خلاصه ای از تاریخچه و امکانات آن را بیان کرده ایم. همچنین آدرس و نحوه دسترسی، ساعات بازدید و تعدادی عکس با کیفیت در انتهای هر بخش برای شما آماده شده است. علاوه بر این برای اطلاعات بیش تر از شهر باتومی و اطلاعات کاربردی از این شهر خواندن مطلب زیر را فراموش نکنید:

معرفی شهر باتومی گرجستان | دانستنی های قبل از سفر

برای هرگونه اطلاعات دیگر از این شهر، خواندن مطلب زیر را از دست ندهید.

راهنمای سفر به باتومی

همراه کارناوال به گشتی در طبیعت شهری و دل انگیز باتومی بیایید.

دیدنی های باتومی فضاهای سبز شهری
۱- بلوار باتومی | Batumi Boulevard
شاید بتوان بلوار باتومی را قدیمی ترین و مهم ترین جاذبه پایتخت توریستی گرجستان دانست. ساخت این بلوار در سال ۱۸۸۱ و به درخواست استاندار باتومی آغاز شد. این مسئولیت به یک باغبان آلمانی به نام رسلر ( Reseller ) سپرده شد و بنا بود تا باغی بزرگ را در ساحل شهر قدیمی باتومی ایجاد کند. امروزه بلوار باتومی وسعتی در حدود ۷ کیلومتر دارد و تقریبا می توان آن را به دو بخش جدید و قدیم تقسیم کرد. پارک اصلی و زیبای بلوار هنوز هم پا برجاست به علاوه آن که مجسمه ها، نیمکت ها و آبنماهای جدید به بلوار باتومی اضافه شده اند.

در تابستان ها، بلوار قدیمی باتومی، حجم زیادی از آدم ها و گردشگران را مشغول پیاده روی و دوچرخه سواری یا استراحت در کافه ها و رستوران ها خواهید دید. در حالی که این بلوار در باقی فصل ها تنها به گذرگاهی خلوت و ساده بدل می شود. با این حال، هر زمان که به باتومی رفتید، تماشای غروب آفتاب را در این بلوار از دست ندهید. گویی که خورشید در حال غرق شدن در دریای سیاه است.

آدرس: گرجستان، باتومی ۶۰۱۰، خیابان گامساخوردیا، خیابان نینوشویلی ۲

Address: ۲, Ninoshvili Str | ۱, K. Gamsakhurdia Str, Batumi ۶۰۱۰, Georgia

دیدنی های باتومی فضاهای سبز شهری
دیدنی های باتومی فضاهای سبز شهری
۲- باغ گیاهشناسی باتومی | Batumi Botanical Gardens
یکی دیگر از جاذبه های اصلی شهر کوچک باتومی، این باغ بزرگ و باشکوه است که حدود ۱۰۰ هکتار وسعت دارد. جالب است بدانید که این باغ گیاه شناسی وسیع حدود ۴۳۰۰۰ گونه گیاهی را در خود جای داده که این گیاهان شبیه سازی از پوشش گیاهی مکان هایی چون قفقاز، شرق آسیا، نیوزیلند جنوبی، آمریکا، هیمالیا و مکزیک است.

گرچه باغ گیاه شناسی باتومی درست درون شهر قرار ندارد و در فاصله ای ۹ کیلومتری از شمال شهر واقع شده، اما حتم دارم بازدید از آن به طی کردن این مسیر می ارزد. در این باغ طیف وسیع و خوشایندی از گیاهان را خواهید دید و از انبوه زیبایی و سرسبزی باغ مبهوت میشوید.

بیشتر بخوانید : تور باتومی

این باغ در مجموع از ۱۸ بخش متفاوت تشکیل شده که از جذاب ترین بخش های آن می توان باغ ارکیده، باغ شکوفه، باغ صخره ای، باغ مگنولیا، تپه نرگس، موزه بنسای، باغ و استخر ژاپنی، گیاهان گرمسیری، گیاهان معتدله و مجموعه نیلوفر آبی را نام برد.

برای اطلاعات کامل از باغ گیاهشناسی باتومی مانند توضیحات و عکس های هر بخش، دسترسی به باغ و هزینه های آن مطلب باغ گیاه شناسی باتومی را بخوانید.

ساعات بازدید: ۹ تا ۲۰

هزینه بازدید: بزرگسالان ۸ لاری (حدود ۱۰ هزار تومان)، کودکان زیر ۱۲ سال رایگان

آدرس: گرجستان، باتومی، باغ گیاه شناسی.

Address: Mtsvane Kontskhi (Green Cape), Batumi,Georgia

باغ گیاهشناسی باتومی
باغ گیاهشناسی باتومی
باغ گیاهشناسی باتومی
۳- پارک ۶ می | ۶ May Park
همان طور که در ابتدا اشاره کردیم، نخستین باغ باتومی در بلوار قدیمی این شهر احداث شد و بعدها در نزدیکی این بلوار، پارکی توسط باغبانی فرانسوی ساخته شد. در سال ۱۸۸۸، الکساندر سوم امپراتور روسی به هنگام بازدید از باتومی جذب ابن پارک شد و چند درخت در آن کاشت. به همین دلیل بود که این پارک با نام باغ الکساندر شناخته شد. بعدها پس از سقوط شوروی نام این پارک به ۶ می تغییر پیدا کرد. در انتهای این پارک، تنها آکواریوم، دلفیناریوم و البته باغ وحش شهر قرار دارد و درست در وسط پارک ۶ می نیز دریاچه زیبای نوریگلی ( Nurigeli Lake ) قرار گرفته است.

ساعات بازدید: ۲۴ ساعته

آدرس: گرجستان، باتومی، خیابان اباشیدزاده

Address: H. Abashidze St, Batumi, Georgia

دیدنی های باتومی پارک 6 می
جاذبه های دیدنی باتومی
دیدنی های باتومی پارک 6 می
۴- پارک میرکل | Miracle Park
قطعا یکی از نقاط و دیدنی های جذاب باتومی، پارک میرکل است که درست در مرکز شهر قرار گرفته و ساختمان هایی با معماری مدرن و چشمنواز در آن به چشم می خورد. ساختمان هایی چون هتل رادیسون بلو، مرکز تجاری باتومی، برج الفبت یا الفبا و فانوس دریایی باتومی همگی در پارک میرکل قرار دارند. حال می توان دریافت چرا این پارک را معجزه (میرکل) نامیده اند!

با چند متر فاصله گرفتن از پارک میرکل، می توانید از برج فونتین هم دیدن کنید. جالب آن که جذابیت های این پارک به همین جا محدود نمی شود و باید بدانید در آینده ای نزدیک نیز چندین ساختمان جذاب دیگر در این پارک ساخته خواهد شد.

اغلب اوقات این پارک میزبان کنسرت ها و فستیوال های مختلف است و در تابستان ها فستیوال موسیقی الکترونیک در این پارک برگزار می شود.

آدرس: گرجستان، باتومی، خیابان نیشویلی شماره ۲

Address: ۲, Ninoshvili ST, Batumi

پارک میرکل باتومی
پارک میرکل باتومی
پارک میرکل باتومی
۵- باغ وحش باتومی | Zoo
یکی از بخش های جالب که در پارک ۶ می قرار دارد، باغ وحش باتومی است که مکانی جذاب برای یادگیری وگذران وقت در کنار کودکان و در جمعی خانوادگی است. در حال حاضر، سکونتگاه تابستانی و زمستانی جانداران به سه بخش تقسیم می شود.

در این بین، حیواناتی چون پرندگان، کیسه داران، حیوانات سم دار و برخی از نخستی سانان کمیاب را در باغ وحش باتومی می توانید ببینید.

از جمله امکانات موجود در باغ وحش باتمی می توان به پارکینگ و سرویس بهداشتی اشاره کرد و خوب است بدانید که کارکنان این مجموعه به سه زبان گرجی، انگلیسی و روسی تسلط دارند.

هزینه بلیت: ۲ لاری (۳ هزار تومان)

ساعات بازدید: ۱۱ تا ۱۹ (به غیر از دوشنبه ها)

آدرس: گرجستان، باتومی، خیابان خیمشیاشویلی ۱

Address: ۱ S. Khimshiashvili street, batumi, Georgia

دیدنی های باتومی گرجستان
دیدنی های باتومی گرجستان
دیدنی های باتومی گرجستان
۶- روستای زمو جوچو | Zemo Jocho Village
اگر به دنبال ماجراجویی متفاوت و گردشی سبز در اطراف باتومی هستید، روستای جوچو انتخاب بسیار خوبی می تواند باشد.

روستای زیبا و سرسبز جوچو که در ۱۵ کیلومتری شهر قرار دارد، فضایی سنتی، غذایی محلی و خوشمزه و طبیعتی دلربا را در اختیار شما قرار می دهد.

اگر به این روستای دوست داشتنی رفتید، رستوران چوبی و جذاب آن را از دست ندهید.

آدرس: گرجستان، باتومی

Address: Batumi, Georgia

دیدنی های باتومی گرجستان
دیدنی های باتومی گرجستان
۷- آبشار ماخونتستی | Makhuntseti waterfall
آبشار زیبا و دل انگیز ماخونتستی یکی از جذاب ترین مناطق طبیعی است که در نزدیکی شهر باتومی قرار دارد. برای رسیدن به این آبشار باید حدود ۳۰ تا ۵۴ کیلومتر از پایتخت گردشگری گرجستان فاصله بگیرید و به منطقه ای کوهستانی و روستایی وارد شوید.

این آبشار دلربا ارتفاعی ۵۰ متری دارد و طبیعت سرسبز اطرافش هوش از سر شما خواهد برد. می توانید در اطراف آبشار ماخونتستی به طبیعت گردی و بپردازید و البته بازدید از پلی تاریخی به همین نام را از دست ندهید. پس از کمی گشت و گذار، امکان آن را دارید تا در کنار آبشار و در فضاهای مشخص، پیک نیک کنید.

آدرس: گرجستان، ۳۰ کیلومتری باتومی

Address: ۳۰ km from Batumi, Georgia

دیدنی های باتومی گرجستان
دیدنی های باتومی گرجستان
دیدنی های باتومی گرجستان
سخن آخر
همان طور که گفتیم در این مطلب تنها باغ ها و پارک های شهر کوچک باتومی گرجستان را معرفی کرده ایم و در آینده به معرفی سایر تفریحات خواهیم پرداخت.

شما تا به حال به باتومی رفته اید؟

به نظر شما کدام یک از این فضاهای سبز شهر باتومی جذاب تر از باقی بودند و آن را به دیگران توصیه می کنید؟

دیدگاه ها، خاطرات و عکس های ارزشمند خود را با ما در میان بگذارید و بگویید این بار دوست دارید به معرفی چه جاذبه شهری بپردازیم.

[ بازدید : 83 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به dina1386 است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]