سه شنبه 22 خرداد 1397
12:50
دینا

یک سال و نیم بعد از تولد بدترین مرحله از بی خوابی برای نوزاد و سخت ترین مرحله برای مادرانی است که بخصوص داشتن اولین فرزند خود را تجربه می کنند.

آیا نوزاد شما هم با وجود تلاشی که برای بیدار نشدن او انجام می دهید به طور ناگهانی در نیمه های شب بیدار می شود؟ اگر شما هم مشکل بیدار شدن نوزاد در نیمه شب را دارید، با این مطلب با خانومانه همراه ما باشید

یک سال و نیم بعد از تولد بدترین مرحله از بی خوابی برای نوزاد و سخت ترین مرحله برای مادرانی است که بخصوص داشتن اولین فرزند خود را تجربه می کنند.

آیا نوزاد شما هم با وجود تلاشی که برای بیدار نشدن او انجام می دهید به طور ناگهانی در نیمه های شب بیدار می شود؟ اگر شما هم مشکل بیدار شدن نوزاد در نیمه شب را دارید، با این مطلب با خانومانه همراه ما باشید.

چرا نوزادان در شب بیدار می شوند؟

اینجا برخی از دلایل شایع که باعث بیدار شدن نوزادان در طول شب می شود را برای شما ذکر می کنیم.

– اگر نوزاد شما احساس سرما یا گرمای بیش از حد کند.

– در صورتی که نوری مزاحم خواب کودک شود ممکن است او بیدار شود.

– هرگونه سر و صدای ناگهانی در طول شب بر خواب نوزاد اثر می گذارد.

– اگر نوزاد شما مریض باشد یا اخیرا مریض بوده احتمال بیداری او در شب بیشتر است.

– در صورتی که روال عادی زندگی کودک دچار تغییری شده باشد، ممکن است خواب نوزاد را دچار اختلال کند، به عنوان مثال در موقع مسافرت نوزادان در طول شب ممکن است بیشتر بیدار شوند.

– اگر نوزاد به تازگی مهارت جدیدی کسب کرده و خواهان انجام آن در طول شب باشد، باعث بیدار شدن و بر هم خوردن خواب شب او می شود.

– اگر نوزاد شما به شیشه یا پستانک برای خواب عادت دارد احتمال بیداری او در طول شب بیشتر است.

– در صورتی که نوزاد به خوابیدن با حرکت تاب مانند یا نوسانی عادت دارد در طول شب امکان بیداری او زیاد است.

– و در آخر اگر کودک شما قبل از خواب به خوبی تغذیه نشده باشد، در طول شب به خاطر گرسنگی از خواب بیدار خواهد شد.

چگونه از بیدار شدن نوزاد در طول شب جلوگیری کنیم؟

اگر نوزاد شما در طول شب چندین بار بیدار می شود یا اخیرا این کار را انجام می دهد، می توانید عادت او را تغییر دهید. در اینجا نکاتی برای شما گفته می شود که با رعایت آن می توانید مطمئن شوید که نوزاد در طول شب خواب خوبی داشته باشد و بیدار نشود.

۱- درجه حرارت و لباس

مطمئن شوید که دمای اتاق کودک در حد متعادل است. دمای هوا نباید برای نوزاد زیاد گرم یا زیاد سرد باشد. به نوزاد بر طبق هوا و دمای اتاق لباس بپوشانید.

۲- حفظ روتین خاص

کودکان نمی توانند به راحتی تغییرات را در روال زندگی خود قبول کنند و این کار برای آنها بسیار مشکل است. اگر نوزاد یا کودک شما هر شب سر ساعت خاصی به خواب می رود سعی کنید این روتین و روال را به همین صورت در همه شب ها رعایت کنید. روال و مراسم قبل از خواب را در هر کجا که هستید طبق ساعت خواب نوزاد تنظیم کنید. این به نوزاد کمک می کند که بفهمد وقت خواب فرا رسیده است.

۳- شکم پر

اگر نوزاد شما قبل از خواب به خوبی تغذیه شده باشد، بیدار شدن او در طول شب کمتر خواهد بود. پس باید از سیر شدن کودک قبل از خواب مطمئن شوید. اگر سن کودک شما به اندازه ای است که غذا خوردن را شروع کرده است باید در مورد خوردن غذای سالم دقت لازم را داشته باشید زیرا خوردن غذاهایی که باعث دلدرد کودک می شود ممکن است در طول شب در خواب کودک اختلال ایجاد کند.

اگر کودک شما قبل از خوردن غذا به خواب رفته به آرامی او را بیدار کرده و به او غذا یا شیر دهید.

۴- متوقف کردن بازی و گفتگو در شب

از بازی کردن، صحبت کردن یا انجام هر فعالیت و سرگرمی با کودک در طول شب اجتناب کنید. اگر در طول شب کودک بیدار شد با انجام کارهای آرامش بخش کودک را به خواب برگردانید. صحبت یا انجام کاری غیر از این می تواند روند خوابیدن دوباره کودک را دچار اختلال کند.

امیدواریم که شما اکنون فهمیده باشید که چرا کودک در طول شب بیدار می شود. در مورد فعالیت های کودک در شب نگران نباشید. فراموش نکنید که این بیدار شدن های شبانه به سال اول یا دوم تولد کودک محدود می شود. درصد زیادی از کودکان در همان سال اول بیدار نشدن در طول شب را فرا می گیرند، در بقیه کودکان این روند کمی بیشتر طول می کشد.

مادران عزیزی که این مطلب را مطالعه کردید، اگر تجربه ای در مورد خواب قرزندان تان دارید که ممکن است برای بقیه مادران مفید باشد، حتما تجربیات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.


[ بازدید : 61 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به dina1386 است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]